Fikk mer energi og smalere midje

Oppdatert: jan. 22

Rebecca har prøvd vår keto kostholdsplan. Hun fikk både mer energi, økt kognitiv funksjon, bedre tid og smalere midje ved å følge planen. Les hennes erfaringer:


Tusen takk, Nina og Helén, for en helt enestående kostplan!

Det er et kunststykke å overbevise meg om å slavisk (nesten da) innrette meg etter en plan for mat. Og nå er jeg solgt. Anbefaler denne til alle!

På lik linje med andre vaner som innarbeides over tid, tenkte jeg på forhånd at dette skulle bli veldig krevende, slitsomt og til slutt: Enda en ting jeg droppet. MEN – tvert der imot. Jeg har virkelig kost meg med å følge kostplanen, og jeg gikk helhjertet inn for å gjøre en god jobb. Som coach og mental trener VET jeg hvor viktig det er å sette fokus inn for vaneendringer, og jeg ønsket å oppnå den effekten som kostholdsplanen "lover meg".

- Det jeg ikke var forberedt på, var alle bonusene som fulgte med. I tillegg til at kostplanen leverte ønsket resultat - ned i vekt.


Mitt inntrykk av Keto-kosthold var begrenset til å tro jeg skulle spise egg og bacon, majones, fløte og smør. Nå vet jeg at slik er det IKKE."

MATGLEDE!

Jeg har egentlig aldri hatt stor glede av å stå på kjøkkenet, og har følt meg klønete i matlagingsarenaen. Som singel…- desto mindre grunn til å øve meg opp. Men her er det oppskrifter som selv JEG kunne mestre, og etter hvert kunne jeg også improvisere noe. Det ble GØY å lage mat! ENERGI! Jeg opplevde kjapt endring i energinivå, med merkbart mer overskudd og mindre stress. Det er fordi jeg nå vet hva jeg skal lage, og til enhver tid har de ingrediensene jeg trenger. Fordi jeg har ei handleliste som er ferdigskrevet for meg. Jeg brukte litt tid i starten på å finne ut hva enkelte av de nye ingrediensene var, og så gikk handlingen som en lek. I tillegg vet jeg at jeg får i meg mat som er god for kroppen min, og det vet kroppen å forvalte ved å premiere meg tilbake! Fra å spontanhandle flere ganger i uka, til å ha en komplett uke med mat innkjøpt på én handletur. Det sparer penger så det monner. I starten ble det noen investeringer i krydder og annet jeg ikke hadde, men etter kun to uker hadde jeg redusert matbudsjettet med 50%. Helt amazing! BEDRE TID! Jeg var ikke forberedt på at jeg ved å følge en omfattende plan skulle få bedre tid. Denne kostplanen har virkelig bevist for meg at sunt, godt og variert kosthold kan gjøres både enkelt og raskt. Og selv en rask tur på butikken blir fort 20-30 minutter. Tid jeg flere dager i uka kan fylle med andre ting jeg heller vil gjøre. Og jeg liker spesielt godt at middagsrettene ivaretar neste dags lunsj, og gjerne er flere porsjoner så jeg kan fryse ned også. MENTALHYGIENE! Jeg opplever at jeg har fått økt kognitiv funksjon. Jeg er bedre på beslutninger og fokus fordi jeg nå slipper å bruke tid, energi og tankekraft på å forsøke å finne ut hva jeg skal spise. Det kan virke som for godt til å være sant, men det er fakta for meg. Alt henger sammen, og i en stressa hverdag er dette en energityv jeg ikke hadde tillagt nok oppmerksomhet. NÅ merker jeg forskjellen. NYE, VIDUNDERLIGE SMAKER! Jeg hadde ikke selv funnet på å lage mange av disse rettene dersom de ikke sto på planen. Og jeg har erfart nå at jeg har gått glipp av så mye god mat fordi jeg tidligere ikke har visst hva jeg skal lage, og hvordan. Ved hjelp av planen har jeg blitt introdusert for enormt velsmakende retter som er enkle å lage, og jeg opplever at jeg har fått utviklet smaksløkene mine.

Jeg har mange favoritter blant rettene, og er spesielt begeistret for at det er et godt utvalg av middager med fersk fisk. Jeg starter dagene mine med energikaffe, og jeg har blitt veldig glad i Ninas brød. Jeg kan trygt anbefale kostholdsplan til alle jeg møter, og liker spesielt godt at det er gode beskrivelser og forklaringer som følger med. Ikke bare følger jeg en plan, men jeg forstår hva jeg spiser og hvilken effekt det har. Enestående! Takk!


Takk for super tilbakemelding!

Tusen takk, Rebecca, for en utrolig hyggelig tilbakemelding! Det er slike meldinger som driver oss og gir oss et ekstra energi til å fortsette med det vi gjør!

Er du en av dem som har prøvd våre kostholdsplaner vil vi gjerne høre fra deg! Send oss en mail på ninahus@mac.com, eller helenoluliefuhr@gmail.com.

Du kan også gi oss en tilbakemelding via facebook

Her kan du lese mer om kostholdsplanene.

Har du spørsmål, send oss en PM på facebook, eller en e-post.


Nina og Helén

167 visninger