Ny kostholdsplan kommer snart!

Oppdatert: 24. aug. 2018

Det har blitt forsket mye på tarmflora og overvekt. I denne kostholdsplanen har vi fokus på å styrke tarmfloraen i tillegg til å redusere mengden karbohydrater. Planen har enkle, smakfulle oppskrifter som passer til alle.

Kostholdsplan, vektnedgang

Mer fiber gir en friskere mage

I kostholdsplanen har vi ikke bare tatt hensyn til karbohydrater, fett og proteiner. Vi har også sørget for at oppskriftene inneholder godt med gode plantefiber som gir næring til en sunn tarmflora. Forskning viser at en dårlig og ensidig tarmflora skaper både overvekt og sykdom. Du får de bakteriene du mater, derfor er det viktig å gi næring til dem du vil ha.


Mindre karbohydrater

Ved å redusere karbohydratinntaket og øke fettinntaket oppnår man et stabilt blodsukker. Insulin, også kalt fettlagringshormonet, sørger for at ekstra blodsukker lagres som fett og at fettet som er i fettcellene ikke slipper ut til energiforbrenning. Ønsker man en vektnedgang er høye insulinverdier i blodet ugunstig. Et stabilt blodsukker gir også bedre søvn, stabilt humør, mer balanserte hormoner og mer energi. I tillegg er det lettere å holde vekten stabil.


Grunnleggende om kostholdsplanen

Kostholdsplanen går over fire uker. På disse fire ukene får du tid til å innføre gode spisevaner og til å kjenne etter hva det nye kostholdet gjør med kroppen og helsen din. Kostholdsplanen inneholder:

  • Mat som gir næring til gode tarmbakterier

  • Godt med kostfiber, over 25 gram pr dag

  • Lite karbohydrater, ca. 20 gram pr dag

  • Periodisk faste

  • Ingen kornprodukter

  • Moderat med melkeprodukter

  • Rene råvarer

  • Enkle, smakfulle oppskrifter

Ny Kostholdsplan kommer snart for salg i vår nettbutikk.

172 visninger